Penyakit Hasad Dengki


Penyakit Hasad Dengki | Bagi orang yang berniaga, memang tak lepas dengan perasaan hasad dengki ni. Mungkin sesama pesaing, mungkin jugak dengan orang sekeliling yang tak senang tengok kita maju.

Dengki dengan orang berniaga ni memang ada. Aku tak tahu kenapa kena ada perasaan hasad dengki dengan orang lain sedangkan rezeki dah tertulis untuk diri masing-masing. Macam mana nak tarik pelanggan, itu bergantung pada kreativiti masing-masing.

Bila aku baca cerita orang-orang yang terpaksa tutup perniagaan dorang disebabkan perasaan dengki, aku jadi speechless. Kenapa kena jadi macam ni. Ada yang sanggup tabur fitnah dan paling teruk, buat benda syirik dekat pesaing dorang. Untuk apa?

Percaya dengan rezeki yang Allah dah tetapkan dengan kita dan usaha. Itu yang penting. 

Catat Ulasan

0 Ulasan