Tak Ada Semangat Merdeka

Selalu bila dah masuk ja bulan 8, mesti terasa meriah ja nak sambut Hari Kemerdekaan. Kat bangunan-bangunan kerajaan dah tentu la akan penuh dengan bendera. Kat bangunan-bangunan persendirian ni kebanyakkannya ada pasang bendera. Tapi kalau kat taman perumahan, macam susah pulak nak ada.


Beza dulu dengan sekarang sambut hari kemerdekaan. Aku tak rasa sebab Covid19 suasana nak sambut merdeka tahun ni suasana jadi muram. Tapi memang sejak dua tiga tahun kebelakangan ni, memang dah tak meriah macam dulu. 

Mungkin sebab semangat patriotik dah kurang. Atau mungkin jugak sebab terlalu banyak drama politik kat Malaysia ni, so semangat patriotik ni dah kurang?

Catat Komen

0 Ulasan