Selamat Tinggal Rambut Panjang

Fuhhh... Lepas tiga bulan berambut panjang, akhirnya rambut aku dipotong jugak. Itu pun kalau ikutkan, tak nak potong lagi, nak tunggu balik kampung nanti. Tapi disebabkan tersampai awal kat pusat dialisis mertua aku setengah jam, aku pergi je la barber depan dialisis centre tu. Nasib tak ramai orang. 


Tapi sebelum masuk, aku usha dulu, dorang ikut SOP ke tak, tukang gunting tu warga asing ke tak. Dan yang bagusnya, dorang ikut SOP. Sebelum masuk, dorang sanitize dulu kerusi, buang plastik lapik orang sebelum tu, alat gunting pun dorang rendam dalam sanitizer. So, aku yakin la sikit untuk gunting rambut kat situ. 


Lain rasanya bila gunting rambut time PKPP ni. Macam takda kepuasan pun ada. Sama ada untuk pelanggan or tukang gunting tu sendiri. Hahaha... Tapi, nak buat macam mana kan? New norm yang semua orang kena adapt supaya Covid19 ni hilang.


Nasihat aku, usha dulu barber yang korang nak pergi tu. Jangan main masuk je walaupun korang dah biasa dengan barber tu. Benda tak nampak ni susah. Bila yakin dorang ikut SOP, Insya Allah semuanya akan selamat. 

Catat Komen

1 Ulasan

  1. semoga kita semua dapat kembali ke norma kehidupan asal sebelum covid.. aminn

    BalasPadam

Tinggalkan komen anda di sini...

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)