Life Is A Drama..

Logo KBBA

06 Disember 2019

Tak pedas pun...

Sekarang aku ada kat Acheh untuk kali keduanya. Well, macam biasa, makanan Indonesia memang salah satu favorite food aku, sebab banyak makanan yang pedas termasuklah Wong Solo.

Sebabnya, kalau Wong Solo dekat Malaysia, tambah lagi kalau di Shah Alam, memang agak famous la dengan pedas dia. Tapi kat sinj, untuk dinner hari pertama ni, kami makan di Wong Solo. So, aku menjangkakan sambal Wong Solo kat Indonesia ni lagi pedas la or at least sama level dengan yang aku selalu makan dekat Shah Alam tu. 




Tetapi apakan daya, mungkin expectation aku yang terlalu tinggi atau dorang bagi sambal yang kurang pedas untuk group dari Malaysia. Sebabnya, walaupun sambalnya lain compare dengan kat Malaysia, tapi still tak rasa pedas. Hehehehe... Bukan takda langsung, ada la sikit-sikit tu, cumanya tak sepedas yang aku agak. 


Well, tak apa la. Mungkin sebab di Acheh and orang sini tak makan pedas sangat kan. Hehehehe... Or sambal ja kami dapat yang lain. Hehehehe...atau mungkin jugak Wong Solo ni tak sama brandnya dengan Wong Solo kat Shah Alam tu... 

Tiada ulasan:

Catat Komen

Tinggalkan komen anda di sini...