Life Is A Drama..

Logo KBBA

08 Jun 2019

Tak Raya La Kalau Highway Tak Sesak

Dua hari ni aku asyik tengok status kawan-kawan kat FB ja yang on the way balik ke KL lepas cuti raya panjang. Semuanya complaint jalan sesak. Macam kawan aku dari Alor Setar, gerak pukul 2 petang, pukul 10 malam baru sampai Kuala Kangsar. Gila la...


Tapi kan, tiap kali raya atau cuti umum, memang tu la lumrah kan. Kalau tak jammed, macam tak feel raya pulak kan. Kalau tak jammed, macam takda benda pulak nak cerita dengan kawan-kawan or sedara masa jumpa. Sebab soalan wajib mesti tanya jammed ke tak balik hari tu.

Memang la penat nak hadap jammed semua tu, tapi kadang-kadang meriah jugak. Sambil drive sambil maki or menyembang. Or kunyah-kunyah kuih raya yang mana ada tu. Hahahaha...

1 ulasan:

Permatabiru berkata...

ini kita setuju..3 tahun di rantauan dlu dah merasa.sekarang ddk dekat kg. tak merasalah meriahnya jem di haiway hahaha