Life Is A Drama..

Logo KBBA

03 Februari 2019

One Side Story

Bila jadi satu-satu isu, kita kena lebih peka dengan keadaan sekeliling. Alert dengan semua yang ada dan yang paling penting, dengar dari semua pihak yang terlibat dalam isu tu sebelum buat sebarang keputusan. 


Aku sendiri dah banyak kali terkena macam ni. Tiap kali jadi isu, orang sekeliling susah nak dengar keadaan kita, nak faham keadaan kita. Kita tersepit dalam keadaan yang serba salah and at the end, kita jugak yang kena walaupun pada awalnya kita tak bersalah. 


Tak salah untuk dengar dari kedua-dua pihak supaya kita lebih 'terang' dengan isu yang tengah terjadi. Kalau dah dengar, dah faham cerita dari semua pihak, baru buat keputusan. Bukan apa, takutnya bila kita silap buat keputusan, nak minta maaf tu bukannya mudah. Ego dan malu tu lebih tinggi dari semuanya and at the end, malu sendiri je la. 

Tiada ulasan: