19 Julai 2017

Aku Tak Pandai Untuk Mulakan

Adeihhh...aku rasa ramai yang baru kenal aku tegur yang aku ni berbeza dari waktu dorang mula-mula jumpa aku. Hehehe... Katanya, waktu mula-mula jumpa aku, nampak aku ni macam pemalu dan berat mulut. Tapi bila dah lama kenal, dorang cakap aku ni jenis tak pandai untuk berhenti bercakap. Hahahaha...

Untuk yang baru jumpa sekali dua, mungkin nampak macam aku ni sombong atau jenis pendiam, tapi bagi yang dah lama kenal aku, aku rasa kalau dorang ada stapler, rasanya mahu distaplernya mulut aku sebab aku cakal tak berhenti dari awal jumpa sampai la waktu balik. Hehehe...


Macam aku buat Grab, ada la tiga empat orang customer yang tegur sebab aku ni lain dari pemandu yang lain sebab aku ni pendiam sangat. Kalau pemandu lain, dorang banyak bercakap. Hehehe...bagi yang mula-mula kenal aku, korang yang kena banyak bercakap atau bertanya dekat aku, sebab aku ni tak pandai untuk mulakan. Jadi nak dapatkan keselesaan tu lambat sikit.

Lagipun, kalau masa buat grab, aku nak berikan penumpang tu lebih privasi. Kalau dia nak menyembang, dia kena mulakan. Sebab ada yang aku mulakan, dorang acuh tak acuh je layan. So aku malas..hahahha... Sebab tu aku lebih suka orang tegur aku dulu. Bukannya aku sombong ya, tapi sebab aku tak tahu untuk mulakan....hehehe...

1 ulasan:

  1. Jadi bila kita boleh jumpa? Nak jugak tengok tahap pemalu tue.

    BalasPadam