19 Jun 2017

Hampir Kehilangan Motor

Tadi aku ke Seri Pacific Hotel untuk satu majlis berbuka puasa. Untuk bulan puasa ni, aku lebih suka berbuka dekat luar sebab kalau bukak puasa kat rumah sewa pun, selalunya sorang je. Bila kat luar, ada la jugak member-member.

Aku ke Seri Pacific dalam pukul 6 dan 20 minit lepas tu, aku dah sampai dekat depan hotel. Disebabkan aku segan nak masuk sorang, aku pun tunggu la dua orang lagi kawan blogger aku dekat bus stop depan hotel tu. Alaaa, yang dekat eskalator nak naik ke Putra Mall dan ke LRT tu. Motor pun aku tinggal dekat situ.

Nak dijadikan cerita, masa aku nak masuk ke lobi hotel jumpa kawan aku, baru aku perasan yang poket aku ringan. Tak ada bunyi 'cing-cing' kunci motor dan kunci rumah aku. Kelam kabut aku cari dalam beg. Tak ada jugak. Ah sudahhhh... Aku dapat rasakan muka aku pucat dah. Iya la, motor cabuk tu je harta yang aku ada buat masa sekarang ni.

Jadi dengan lemak-lemak yang ada dekat badan aku ni, aku berlari-lari gajah ke motor dengan harapan motor aku masih ada kat situ. Tak jauh pun aku berlari, dalam 50 meter. Bila aku sampai, tarik nafas lega aku. Motor aku masih ada kat situ, tapi kunci tak ada dekat tempat sepatutnya dan box motor aku. Sebelah motor aku tu ada laki bini (rasanya) dok tengok aku gelabah cari kunci motor. Terus akak tu tanya cari apa.

Bila aku cakap aku cari kunci motor. Akak tu tunjuk satu bungkusan kat handle motor. Yang si laki tu pun senyum je. Dia pesan jaga elok-elok. Pastu dia cakap nasib baik abang tak bawak balik motor kamu.. Fuhh lega...So dapatlah balik kunci motor aku beserta motornya sekali dengan nota pesanan...



Alhamdulillah. Semoga akak dan abang tu sentiasa dilindungi dan dipermudahkan urusan mereka. Terima kasih ye kak, abang....

3 ulasan:

  1. Alhamdulillahhhh pasni hati2 k

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah.. Rezeki tu masih ada..

    ----
    ERAZ FADLI | Bagi Hadiah Raya Aidilfitri 2017

    http://www.erazfadli.com/2017/06/eraz-fadli-bagi-hadiah-raya-aidilfitri.html

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah, masih ada insan yang baik hati di dunia ni,

    BalasPadam