06 Mei 2017

Jangan Berlagak Dan Yakin Sangat!


Bila dah kerja dekat KL ni, memang ambil masa untuk aku cam jalan yang ada. Biasa la kan, tempat baru...nak ke mana pun, semuanya kena pasang Waze...takut tersilap jalan. Perjalanan yang sepatutnya 15 minit, jadi 2 jam kalau sesat...

Macam aku baru-baru ni, berlagak sangat la kononnya tak mau pasang Waze untuk balik ke rumah sewa aku di Damansara. Aku ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL 2017) di PWTC masa hari kedua pembukaan pesta tu. Mulanya memang untuk survey dulu buku yang ada sambil nak jumpa orang. Lepas round dua jam dalam PBAKL dan jumpa orang, aku ke Setapak sebab ada kerja sikit.

Lepas selesai kerja aku dekat Setapak tu, aku terus nak balik ke rumah sewa walaupun hujan renyai. Aku dengan berlagak dan yakinnya, aku tahu jalan untuk ke Damansara tanpa pasang Waze sebab aku tahu, aku kena 'cucuk' Petaling Jaya atau Sungai Buloh ja untuk ke Damansara. 

Disebabkan keyakinan aku yang tinggi tu, aku terlajak simpang dan akhirnya, aku terpaksa merempit dalam hujan lebat akibat terlajak simpang masuk ke Penchala Link, terus aku terlajak masuk ke Tol Duta. Kau rasa? Tak stress ke namanya.. mana dengan minyak motor tinggal sikit, hujan lebat, baju kasut semua dah basah habis dah. Betul-betul aku gamble je masa tu kalau minyak habis.

Akibatnya, aku pusing jauh untuk balik ke Damansara. Hahahaha...itu satu hal, satu lagi, telefon aku rosak sebab masuk air. Mulanya aku ingat selamat la sebab aku letak dalam beg yang aku fikir kalis air, rupanya tak jugak... itu la, lajn kali jangan berlagak sangat, tak pasal ja rugi masa, rugi tenaga, rugi duit.... huwaaaaaa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan