11 Mac 2017

Kenapa Aku Tengok Bola Walaupun Tak Minat?

Aku ni bukanlah peminat bola sepak. Sebenarnya bukan bola sepak ja, tapi semua jenis sukan aku tak minat. Kalau pemain pun aku tak kenal dan hafal, apatah lagi peraturan -peraturan sukan. Setakat tahu nama ja la, nak tahu kenapa tu memang goodbye la jawabnya.

Tapi sejak aku jadi wartawan ni, bola sepak memang wajib aku cover, kecuali kalau aku cuti. Hehehe... dekat Ipoh ni, sukan cuma bola sepak dengan hoki ja la yang ada. Sukan-sukan lain susah nak ada.

Walaupun aku tak minat sukan, terutamanya bola sepak, aku tetap suka datang ke stadium atau kedai mamak untuk tengok. Bukan tengok permainan tu, tapi tengok reaksi penyokong-penyokong. Suasana bising dan jeritan tu bagi aku seronok. Seronok tengok telatah penyokong yang menjerit itu ini. Pengadil buta la, pemain kayu la.. semua la. Jadi hiburan pulak bagi orang yang tak minat sukan macam aku ni.

Tapi yang tak bestnya, bila ada peminat bergaduh. Itu aku cukup hangin. Macam tak ada punca pulak yang penyokong ni nak bergaduh. Setakat kutuk-kutuk sepanjang perlawanan tu, bagi aku biasa. Tapi bila dah habis perlawanan, sepatutnya habislah... eih... ini tak, disambung pulak. Mana la tak bergaduh...

1 ulasan:

  1. Dulu2 mmg suka sgt laaa tengok bola kat tv..sekarang ni tak berapa nak suka sangat..

    BalasPadam