20 Mac 2017

Seafood Celup Tepung Sedap Di Kuala Terengganu


Musim cuti sekolah ni, kawasan pantai timur akan menjadi salah satu pilihan untuk ramai orang bercuti termasuklah ke Kuala Terengganu. Kebetulan minggu lepas, aku ke Kuala Terengganu untuk menghadiri majlis perkahwinan kawan sekelas aku, jadi kawan aku, Capeq yang kerja dekat sana bawak kami mencuba Warung Pok Nong yang terkenal dengan makanan goreng tepung. Kawan aku yang asal Kuala Terengganu ni pun memang cadangkan untuk ke sini walaupun ada beberapa gerai lain yang turut menawarkan goreng tepung ni.


korang boleh Waze kalau nak ke sini dan memang ramai gila orang beratur. Warung ni dibukak dari jam 3 petang dan masa tu memang dah ramai orang. Tapi jangan risau, korang tak perlu tunggu lama walaupun ramai orang. Cuma kena berebut meja je la...hehehehe...


Ada beberapa pilihan... Contoh yang dibuat goreng tepung ialah sotong (wajib), ikan dan udang. Yang lain aku tak pasti sebab kawan aku yang beratur. Aku cuma 'jaga meja'. 



Jujur aku cakap, memang terasa manisnya isi makanan laut tu. Fresh lagi. Mungkin sebab pemilik terus beli daripada nelayan dan terus masak. Lepas tu cicah dengan sos sambil ditiup angin laut... perghhh... heaven...

Dari segi harga, aku dimaklumkan (sebab kawan aku yang bayarkan, semuanya RM90++ termasuk air. Sotong mengikut saiz (5 ekor), udang lapan ekor (RM5 untuk 4 ekor kalau tak silap) dan ikan RM5 seekor.
Bagi aku murah la berbanding kalau korang makan dekat gerai biasa.


Jadi kalau korang ke Kuala Terengganu, jangan lupa singgah ke Warung Pok Nong di Jalan Pantai, Kampung Teliput. Confirm tak rugi terutamanya bagi yang suka makanan laut.

Owh...lupa...sebelah warung Pok Nong tu ada jual sata...boleh tahan la rasa dia...

2 ulasan:

  1. Ramainya orang! Nampak sedapnyaaa sotong goreng tu

    BalasPadam
  2. Mak aihh sedapnya.. hari rabu ni nak pergi Kuala terengganu ni.. tp panjang la pulak beraturrrr..

    Jemput singgah ke blog MamaJue

    BalasPadam