14 September 2016

Chokodok Raggae House Cafe & Backpackers



Walaupun dah setahun lebih aku menetap kat Ipoh ni dari 2015, tapi ni pertama kali ke ke Chokodok Raggae ni... sebelum tu selalunya orang Ipoh panggil cafe ni, Chokodok ja..tak panggil nama penuh...hehehee... cafe ni antara cafe hipster yang terawal di Ipoh sebelum wujudnya cafe-cafe hipster yang lain...

Dari luar, kedai ni nampak macam tak ada apa sebab gelap dan design cafenya tak menarik... aku yang boleh selalu jugak lalu kedai ni, teringin juga nak singgah sebab kalau lalu masa malam, memang penuh orang, jadi nak jugak tahu apa yang istimewanya cafe ni...



Kebetulan semalam Capeq balik ke Kuala Kangsar dan kami geng MPMP dan sahabat MPMP jumpa melepak...hehehe... aku, Capeq, Basyir, Afkar, Naz...

Duduk ja dekat sini, aku rasa seronok jugak..sebab tepi jalan utama dan rasa rileks sambil layan lagu raggae walaupun design kedai dia nampak macam 'serabut' sikit tapi tak menyesakkan mata.



Menu pun menarik, guna papan sekeping ja dan semua menu kat situ... dari segi harga, aku rasa agak berbaloi la kecuali untuk burger... nama menu pun pelik-pelik tapi sedap...hehehehe...





Aku order lasagna dan manggo lassi, sedap dan berbaloi dengan harganya... makanan yang kawan aku order, boleh tahan la rasanya, portionnya pun banyak... kiranya mengenyangkan la... tak rugi datang sini...

Cuma servisnya agak lambat... jadi jangan pelik kalau untuk air korang terpaksa tunggu dalam 15 minit... air green tea boleh refill...hehehe...minum la sampai pecah perut.

Dan dari apa yang kawan aku sembang dengan isteri pemiliknya, si isteri adalah orang Jepun, jadi bila cakap bahasa Melayu tu, nampak comel jee... ehh..bini orang tu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan