29 September 2016

Berkelah di Kledang Saiong



Seronok pulak bila datang berkelah di Taman Eko Rimba Kledang Saiong dekat Meru ni. Aku cuma tahu dua tempat ja untuk berkelah di Ipoh ni yang ada anak sungai untuk berkelah, Ulu Chepor dan Lubuk Timah. Tapi kali ni kawan-kawan aku ajak ke Kledang Saiong sebab kat sini tak ramai orang sebab tempat ni masih baru lagi. Atau mungkin jugak sebab kami pergi masa hari bekerja. Yang penting, parking senang, free entrance dan tempat ni menenangkan jiwa...cewahhhh...

Sebelum sampai di kawasan air terjun, kena berjalan tengah hutan sikit dalam 100 meter baru jumpa kawasan untuk berkelah. Kemudahan lain pun lengkap... ada surau, tandas dan dewan...nak berkhemah pun boleh... kiranya tempat ni sesuai la untuk semua golongan. Haaa...ada satu lagi, ada Taman Periuk Kera, tapi kena bayar la kat sini.



Tempat mandi pun, insya Allah selamat untuk semua termasuk budak-budak sebab tak dalam sangat. Ada tempat BBQ sekali kalau korang tak bawa pemanggang BBQ.

Dari pukul 10.30 pagi sampai la pukul 3 petang baru kami bergerak balik. Tapi sebelum balik tu, singgah makan cendol pulut durian dulu dekat Meru...ahahhaha..basahkan tekak...



Memang menenangkan la duk sini. Tambah lagi memang jauh dari jalan besar dan kawasan perumahan. Kalau agak-agak tension, boleh datang sini nak rehatkan minda. Buat photoshoot pun lawa jugak kalau kat sini...hehehehe...







1 ulasan: