23 Jun 2016

Konsep 'Beli-Belah' Yang Sebenar


Memandangkan aku cuti dan ada di kampung, aku pun ke Pekan Lama Parit Buntar untuk beli baju sehelai dua, memandangkan aku rasa agak lama aku tak beli baju...hehehe... jam 2.30 petang aku dah keluar... masuk ikut tol Alor Pongsu yang baru tu...hehehehe...

Sampai ja pekan lama, aku terus cari baju yang aku nak... alang-alang nak beli... terus aku beli tiga helai... sekali untuk raya kononnya...hahahaha... tak sampai 20 minit aku pilih dan bayar... lepas tu terus gerak balik rumah... dalam 3.45 petang dah sampai rumah... ye la... dah beli, belah je la dari situ...tunggu apa lagi kan...

Jenis aku, lepas selesai kerja aku...aku akan terus balik rumah... kalau ke mana-mana pun, aku jarang nak merayau... kalau aku sorang la, lepas aku beli barang yang aku nak beli, aku akan terus belah je... tak buang masa nak meronda... ..kalau dengan member aku, selalunya aku akan ikut ja...

Sama macam tiap-tiap bulan aku pergi ke Popular, Novel Hut atau MPH Bookstores, untuk beli novel... lepas beli buku, aku pergi makan dan balik... aku amalkan konsep 'beli dan belah' yang sebetulnya...ke aku yang salah faham konsep?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan