10 Jun 2016

Dugaan Ke Bazaar Ramadan



Setiap kali menjelang bulan puasa, kalau bab nak ke bazar Ramadan, aku takut tak tahan dugaan...bukan sebab apa, sebab aku tak tahan dengan 'godaan' yang berada di depan mata... bukan sebab dengan makanan yang ada dekat bazaar, tapi dengan air-air yang dijual...

Aku bab makanan aku tak kisah sangat...tapi aku kalah dengan air, sebab aku ni 'hantu air'... kalau buka puasa, aku kenyang dengan air je...makanan tu tak berapa sangat... kecuali kalau ada makanan kegemaran aku, baru aku kurangkan minum air...

Bagi aku, kalau lapar tu takpe sangat, hilang rasa lapar kalau minum air dan terus kenyang...tapi kalau makan takde air...tak boleh hilang rasa dahaga...

Tapi itu la, jadi rambang mata aku kalau ke bazaar Ramadan tengok air-air yang dijual, walaupun hanya air jagung... gggrrr....macam mana tu...

1 ulasan:

  1. Kadang2 rambang mata beli air drpd beli lauk berbuka. Haha

    BalasPadam