10 Mei 2016

Percutian Ringkas MPMP2.0


Majlis Perundingan Mahasiswa Perak atau MPMP...aku mula dilantik pada tahun 2014...maksudnya dah lebih kurang dua tahun aku bersama MPMP...MPMP ni secara ringkasnya adalah satu gabungan ketua Persatuan Anak Perak di 20 IPT seluruh Malaysia dan kami ni menjadi wadah penghubung antara mahasiswa dan kerajaan negeri dan aku adalah kumpulan kedua MPMP ni atau aku gelarkan MPMP2.0...

20 buah IPT tu untuk MPMP2.0 termasuklah UNIMAP (Wan), UUM (Cha), USM (Hanis), KUISAS (Amjad), UTP (Capeq), UPSI (Imran), IPG Ipoh (Afiq), UM (Muslim), UiTM (aku), UKM (Adam), UPM (Fahmi), UTeM (Fika), UTHM (Barak), UTM (Lan), UNIMAS (Shah), UMT (Naz), UiAM (Kinah),PUO (Ayie), Cosmopoint (Faees), dan UniKL RCMP (Farid)...



Memandangkan kami akan tamat 'perkhidmatan' secara rasminya dalam sebulan dua ni, jadi kami merancang untuk luangkan masa bersama-sama...kami cadang untuk pergi bercuti ja dalam Perak...perancangan di buat lebih kurang sebulan setengah sebelum bercuti...Naz mastermind dan aku cuma jadi tukang kutip duit...



Daripada 20 orang, hanya 9 orang ja yang dapat datang dan semuanya lelaki...aku, Shah, Capeq, Naz, Lan, Farid, Wan, Amjad dan Adam...yang lain tak dapat datang sebab ada komitmen masing-masing...itu memang tak boleh dipaksa...

Kami pergi pun tak jauh, cuma ke Teluk Batik...itu pun perubahan akhir...mulanya nak ke Pangkor, kemudian ubah ke Lost World of Tambun atau Sungkai Hotspring...tapi akhirnya, keputusan dibuat untuk ke Teluk Batik pada 7 dan 8 Mei...

Aktiviti untuk hari Sabtu tu pun takde apa sebab ramai yang sampai lewat petang....jadi yang sampai awal cuma aku, Naz, Adam dan Capeq je...selepas perap bahan untuk BBQ dan cari barang serba sikit, apa lagi...mandi laut la...



Selepas maghrib, 'operasi' BBQ bermula bila semua orang dah sampai di chalet...untuk makluman ye, chalet kami betul-betul berhadapan dengan laut...lagi rasa BBQ tu...hehehehe....takde bakar apa pun..cuma ayam, sosej dan lokan (mussels)...itu je dan ada jajan serba sikit...















Lepas makan, terus adakan sesi 'throwback', mengumpat, mengata sesama sendiri dan masa depan...cewahhhh...kononnya...lepas lepak-lepak macam tu, tengah malam kami ke Lumut untuk cuci mata...walaupun aku dah tak larat nak bukak mata sebab tidur cuma 3 jam malam sebelum tu, tapi disebabkan tak tahu lagi bila nak jumpa ramai-ramai macam ni, aku ikutkan je...



Hari Ahad, awal pagi lagi kami keluar untuk sarapan di kedai mamak dan ke Frenzy Waterpark atau wipeout Malaysia...itu nanti aku ceritakan dalam satu entry lain...





Apa pun..percutian ringkas MPMP2.0 ni terbaik...semoga selepas ni, kita dapat bercuti bersama 20 orang MPMP...lengkap...pasti lagi havoc dan awesome...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan