10 Mei 2016

Frenzy Waterpark @ Wipeout ala Malaysia



Sambungan daripada kisah percutian MPMP2.0 ...keesokannya tu kami bersembilan ke Marina Island, Lumut untuk ke Frenzy Waterpark atau kami panggil Wipeout...apa tu wipeout? Alaaa...kalau korang tengok siaran 701 Astro...korang mesti tahu...

Wipeout ni satu permainan atas air dan korang kena lepas semua halangan-halangan tu...kalau korang tak lepas, korang akan jatuh dalam air...tapi yang di Marina Island ni, tak ada la benda-benda bergerak atau 'tumbuk' tu...cuma yang simple tapi mencabar...



Masa mula-mula jumpa tempat ni, kami macam agak terkejut jugak la...sebab tengok kecik..tapi bila tengok video di Youtube...macam besar je tempat dia..bila tengok depan mata...kecik je...macam tak berbaloi je nak masuk ke sini...tapi disebabkan ramai dah teruja nak ke sini, jadi agenda tu diteruskan...

Dan sebenarnya, anggapan kami tu salah...walaupun tempat tu agak kecik, tapi sangat berbaloi...nak lepas satu-satu halangan tu bukan mudah dan pasti korang akan jatuh dalam air...aku rasa ada dalam 10 halangan kot kat situ...dan nak habiskan semua tu, ambil masa...

Aku cuma dapat buat tiga halangan ja kot rasanya...lepas tu aku banyak berendam dalam air dan akhir sekali...lepak depan pintu masuk dan tolong keluarkan orang dari dalam air...itu pun dah letih gila...



Dengan bayaran cuma RM20 sekali masuk...korang boleh main sampai lebam...main la dari 8.30 pagi sampai 5.30 petang...cuma larat atau tak je la...aku pun tak tertelan dah air masin kat situ...

Ada trampolin dan people launcher kot namanya...yang trampolin tu aku nak cuba lompat...tapi aku takut tembus ke bawah bila aku lompat, jadi aku batalkan niat aku tu...hahahaha...

Disebabkan kami takda GoPro atau telefon yang boleh masuk air, jadi tak ada gambar kat dalam Frenzy Waterpark tu...tapi jangan risau, kat sini aku sertakan video yang aku jumpa di Youtube tentang Frenzy Waterpark ni...

Dan yang pasti, aku sakit badan dua hari lepas bermain kat sini...serius...aku tak tipu..memang sakit badan...mungkin aku tak streching badan dulu kot...muahahahah...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan