14 Mei 2016

Apa Lagi Yang Kau Nak Tipu?

Simpan la kejahatan yang kau simpan tu sekuat mana pun, pasti satu hari nanti akan terbocor jugak rahsia kau...haishh...bengang aku dan budak rumah aku dengan ejen rumah sewa yang aku duduk sekarang ni...kami tak salahkan tuan rumah, sekali pun tak, cuma yang membengangkan kami dengan ejen rumah tu...

Tadi tengah aku 'ketuk' berita...tiba-tiba whatsapp group budak rumah aku masuk...katanya tuan rumah nak datang...jadi dari situ pecah rahsia semua tentang ejen tu...nak mudahkan cerita nama tu adalah H.

Tuan rumah tu memang tak ambil tahu pasal rumah yang kami sewa tu dan dia percaya dekat H. Sebabnya. H cakap dekat tuan rumah yang pakcik H ni nak sewa...maksudnya keluarga la yang akan duduk sini...

Tapi bila tuan rumah datang untuk usharr rumah, dia pelik sebab motor banyak dekat rumah...ye la, sampai lima enam bijik motor, takkan la rumah keluarga ada motor banyak macam tu... dia pun kecewa jugak dengan H tu...

Macam mana aku tahu?sebab tuan rumah tu telefon budak rumah aku selepas telefon H tak dapat sampai ke sudah. Mungkin H dah bagi nombor budak rumah aku tu...

Nasib baik, tuan rumah bagi tempoh sampai bulan enam untuk kami keluar dan cari rumah...kira okay la kan...tak ada la kelam kabut sangat... aku pun dah mula sibuk dengan permukiman dan PRK Kuala Kangsar...entah sempat ke tak nak cari...

1 ulasan:

  1. sabarlah firr...semoga sempat dan dapat rumah sewa yang lain...

    BalasPadam