29 Februari 2016

Tun Mahathir Umum Keluar UMNO

Sumber gambar : Google Image
Tengah aku siap-siap menunggu masa nak balik tadi, tiba-tiba member pejabat aku cakap Tun Mahathir umum keluar UMNO. Aku agak terkejut jugak walaupun perkara ni dah dijangka. Cuma tak sangka pulak secepat ni. Tarikh pulak cantik ja, 29 Februari 2016. Tahun lompat.

Ini bukan kali pertama Tun M ambil keputusan macam ni, sebaliknya kali kedua. Kali pertama adalah pada 2008. Masa zaman Tunku Abdul Rahman adalah berkecuali sebab dipecat, bukan keluar UMNO.

Bagi aku, tindakan yang diambil oleh Tun Mahathir ni wajar memandangkan dia orang lama dalam UMNO dan bagi aku, setiap apa yang dilakukan oleh Tun M adalah bersebab.

Setiap apa yang Tun Mahathir cakap sepanjang sidang media berlangsung, aku sangat setuju.


UMNO sekarang bukanlah sebuah parti yang mewakili orang Melayu, tetapi parti seorang individu. Aku tahu ada yang tak sependapat dengan aku tapi ini adalah pendapat aku sendiri.

Apa yang aku nampak, Tun Mahathir buat tindakan yang sepatutnya. Mungkin betul sebab dia nak naikkan anak dia dan kroni (seperti yang dikatakan orang-orang pro-N), tapi sekurang-kurangnya Tun Mahathir masih memikirkan kebajikan rakyat.

Berapa ramai yang cakap Tun Mahathir songlap duit rakyat sepanjang dia jadi PM? Bukti tak ada. Tapi kalau betul Tun M songlap duit rakyat, sekurang-kurangnya nampak pembangunan di Malaysia. KLCC, KL Tower, KLIA, Sepang, Putrajaya. Yang sekarang ni?? fikirlah sendiri.

Aku masih sayangkan UMNO, tapi pemimpin yang ada sekarang ni buatkan aku menyampah dengan pemimpin, bukan parti, aku harap UMNO dapat tukar pemimpin yang sepatutnya sebelum PRU akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan