28 Januari 2016

Apa nasib anak cucu aku??

Kebelakangan ni, aku makin takut dengan suasana di Malaysia, dengan pelbagai isu yang melanda negara, aku takut nasib anak cucu aku tak terbela. Dengan pemimpin nnegara yang mempunyai pelbagai skandal yang tak pernah dialami oleh Perdana Menteri sebelum-sebelum ni, menteri-menteri yang selalu keluarkan kenyataan-kenyataan 'bijak' walaupun tak semua, aku jadi takut.

Terbaru, TPPA. Walaupun secara jujurnya aku sendiri masih tertanya-tanya kesan TPPA itu sendiri, aku jadi takut, sebabnya?aku teringat kata-kata Tun Dr Mahathir

"Apa-apa yang datangnya dari Amerika adalah untuk kebaikan mereka (Amerika) itu sendiri.."

Dari apa yang aku baca, TPPA ni ada baik dan buruknya, tapi apa yang faham, TPPA ni lebih banyak buruk berbanding kebaikkan.

Siapa tak takut macam tu. Dengan keadaan ekonomi sekarang ni, keadaan ekonomi dunia, apa nasib anak cucu aku dimasa hadapan, terbelakah nasib mereka semua??itu yang aku fikirkan.

Mungkin bagi mereka yang diatas, mereka okay dan tak rasa sebaramg tekanan dan kesusahan, tapi yang kat bawah ni??semua benda akan akan rasa terbebam.

Apa yang aku harapkan semoga Malaysia kembali seperti dahulu. Bergerak dalam acuan yang tersendiri. Biar lambat untuk bergelar negara maju tak apa, asalkan tidak 'terikat' dengan negara luar yang cuba mencari peluang untuk hancurkan apa yang kita ada.

Semoga nasib anak cucu kita terbela...Insya Allah..amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan