17 Disember 2015

Food Review : Burger Ketam Lembut, Chemor

Kerja sebagai wartawan ni, satu ja yang aku suka, aku berpeluang untuk mencuba menu dan makanan-makanan baru, terutama kedai-kedai makan yang baru buka...kadang-kadang percuma, kadang-kadang berbayar, aku tak kisah pun...janji dapat cuba makanan baru...

Malam ni, aku pergi makan dekat satu warung biasa dari luarnya, tetapi makanan dia mantap dan sedap...selalunya bila sebut burger, kita cuma bayangkan roti dan daging burger yang biasa, tetapi kali ni, daging tu ganti dengan ketam lembut (soft shell crab)...





Selain burger ketam ni, ada jugak Nasi Goreng Ketam XL Seafood....memang mantap...nasi goreng yang pedas dan cukup rasa...





Maaf sebab gambar tak ok, sebab saya bukan pengguna iphone...ehhh...hahahaha...

Untuk nasi goreng ketam tu, ada satu sos hitam, pemilik kedai tu yang buat...serius sedap dijadikan sos pencicah dengan ketam...

Harga??masih mampu milik..untuk burger ketam, RM10.90 kecuali Rabu, RM8.90...ada promosi, bagi nasi goreng ketam tu pulak, RM15.90...

Pemiliknya pun masih muda, baru 27 tahun..dan setahu aku, ini burger ketam pertama dekat Ipoh...jadi boleh cuba..

Lokasi kedai senang sangat cari...dari Mydin Meru, terus menghala ke Chemor...selepas simpang untuk ke Kawasan Perkelahan Ulu Chepor, akan ada satu selekoh dan ada gerai sebelah kiri...situ la lokasinya...dari luar memang macam biasa...pemiliknya pun ramah, selalu tanya feedback dari pelanggan...

Aku bagi 5*...sedap wehhh...

1 ulasan:

  1. sedapnye...xpnah rasa lg ketam lembut ni....kat KL mcm xde jerr

    BalasPadam