Suka pakai contact lens?? Tengok ni !!

Ok..di sebabkan bos aku x masuk ofis arini..leh la aku update blog...entry kali ni aku saja2 ja nak tulis..sbb aku baru blajar pakai contact lens..hehehe..btw..aku just pakai yg biasa..xda nak kaler2..aku x minat la nak pakai kaler biru, hijau, kuning, merah..malas...heheh..jom tgk bawah ni...



CANTIK kan??aku pun mmg suka..tp apa kesan dia ekk klu pakai lens lama2 or waktu yg x sesuai...

takut kan tengok jadi cmni...ok..kat sini ada beberapa pantang larang utk pemakai baru..
  • tangan mesti BERSIH masa nak pakai tu...cuci dulu tangan tu..takut ada kotor..sakit mata nnt...
  • paling lama pakai lense adalah 8 jam..paling2 maximum pun 10-12 jam..tp seeloknya biar la ngam2 8 jam...
  • bila nak bukak tu..simpan dalam bekas lense yg kedai tu bg...air cuci tu pun..tgk tarikh expired...igt tu...
  • jangan beli lense kat pasar malam...tu semua tipu..lense paling lama bertahan pun sebulan setengah..xda smpai setahun..tipu je tu..
  • n yg penting...bila dah pakai lens tu..jgn nak menggedik nak dekat ngn org yg merokok or g tolong org buat BBQ...sbb smua tu akan sebabkan mata korang jadi mcm kat atas tu..korang nak???
ok..thats all...tq...

Catat Komen

4 Ulasan

  1. thats y tak berani pakai contact lens >,<
    Inspirasi Nurul Ain

    BalasPadam
  2. a'ahh betul tu.. kena rajin la klu nak pki lense..

    sy da pakai dkt 6 tahun.. start 2006.. alhamdulillah x pernah berlaku benda2 x diingini.. sy pki yg clear je. yg colour x pnh pki pasal nt x nmpk keaslian mata kita.. hehehe..

    kena pandai jaga n rajin bersihkan tgn bila pgg lense insyalah ok..

    BalasPadam
  3. takotnya tengok...
    kalu nk pakai, mmg kena btol2 disiplin la ni...

    Kami Cool

    BalasPadam

Tinggalkan komen anda di sini...

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)